□ 連用的修飾
■- ... -■ 形容詞・副詞にかかる場合(観点の対格のときは名詞にかかる場合もこちら)
- ... - 連体的修飾
※ 文あるいは節修飾(否定辞についた場合動作否定(~しない)ではなく命題否定(~するのではない)の意味になる)
¥ 前置詞(にかかる)
〇 定動詞 (変化形につき下記参照)
● 分詞
◎ 不定詞
~ 補語 (主格補語の場合→を省略)
= .... = 同格 (関係代名詞の標示にも使用)
$= 「先行詞」
→ 主格
# 属格 (単独使用でいいのは属格支配目的語等の場合のみ、名詞修飾などの場合は-をつける)
## 絶対的属格(主語にあたるものには→をつける、節にはカッコと□をつける)
^ 与格 (「~にとって」「~によって」などの場合は□, ■をつける)
> 対格 (単独使用でいいのは目的語のときのみ)
>> 絶対的対格(節にはカッコと□をつける)
>→ 不定詞の意味上の主語としての対格
<> 不定詞や分詞や節の目的語的(あるいは非人称文などにおいては主語的)補語の主動詞への接続(e.g. ~することを、~ということを)
! 呼格
①、②、③、④ 主語の省略(数字は人称に対応、④は非人称)
(=) 繋辞copulaの省略(外側に色々付く)
(**)重複語句の省略 (省略対象の語や句は* *で囲む)
($) 先行詞の省略
_ 複数 (基本的に名詞のみにつける)
[] (){}【】 従属節
「」 冠詞句
& and
% or
★ 対比・呼応
〇 能動態 (無標)
〇 中動態
〇 受動態
〇" 〇" Deponentia
〇 直説法 (無標)
◇ 接続法
@ 希求法
〇↓↑ 反実仮想(の未完了過去)
▽ 命令法
◆ 動形容詞
〇 継続相 (無標なので未来形もここに該当)
〇・ アオリスト相 (直説法アオリストにおいては↓(過去)を省略可能とする)
〇/完了相
※修飾関係は記号の色(核となる動詞や名詞に従って色分けされている)と意味から判断する
※人称・数は主語から確認すること
※冠詞・形容詞の性は-の色で確認、数・格は修飾先の名詞から確認
========記法の実例(Isocrates "Panegyricus" 最初の15段落ほど)==========
πολλάκις□ ①→〇・ἐθαύμασα τῶν- τὰς- -πανηγύρεις> -●・συναγαγόντων&# καὶ τοὺς- γυμνικοὺς- -ἀγῶνας> -●・καταστησάντων&#,
ὅτι□( τὰς- ★μὲν τῶν- -σωμάτων#- -εὐτυχίας> οὕτω□ μεγάλων- -δωρεῶν# ③_→〇・ἠξίωσαν, τοῖς- ★δ᾽ ¥-ὑπὲρ□ τῶν- -κοινῶν#-¥ ἰδίᾳ^□ -●・πονήσασι=& καὶ τὰς- ἑαυτῶν#- -ψυχὰς> ★οὕτω□ -●・παρασκευάσασιν=& ★-ὥστε□[ καὶ- τοὺς- -ἄλλους> ◎ὠφελεῖν<> ◎δύνασθαι-], =τούτοις$=^ δ᾽ οὐδεμίαν- -τιμὴν> ③_ →〇・ἀπένειμαν):
=ὧν#- εἰκὸς~ ④→〇↓ἦν αὐτοὺς>→ μᾶλλον□ ◎・ποιήσασθαι<> -πρόνοιαν>:
[τῶν- ★μὲν γὰρ -ἀθλητῶν##→ δὶς□ τοσαύτην- -ῥώμην> ●・λαβόντων##]□ οὐδὲν→ ἂν πλέον~ @"・γένοιτο τοῖς- -ἄλλοις^□, [ἑνὸς- ★δὲ -ἀνδρὸς##→ εὖ□ ●・φρονήσαντος##]□ ἅπαντες- ἂν @・ἀπολαύσειαν οἱ- -●"βουλόμενοι_→ ◎κοινωνεῖν<> (**)> *τῆς- ἐκείνου#- -διανοίας*#.
★οὐ μὴν ¥-ἐπὶ□ τούτοις^-¥ ●・ἀθυμήσας□ ①→〇・εἱλόμην ◎ῥᾳθυμεῖν<>, ★ἀλλ᾽ ἱκανὸν- ●・νομίσας□ -ἆθλον>~ ◎↑ἔσεσθαί<> μοι^□ τὴν=- -δόξαν> → =τὴν- ¥-ἀπ᾽□ αὐτοῦ- -λόγου#-¥ -●"↑γενησομένην- ①→〇ἥκω ●↑συμβουλεύσων<> ¥-περί□ &τε τοῦ=- -πολέμου#-¥ =τοῦ¥-πρὸς- τοὺς- -βαρβάρους>-¥ &καὶ τῆς=- -ὁμονοίας#-¥ =τῆς ¥-πρὸς- ἡμᾶς=>-¥ =αὐτούς, ★οὐκ ●ἀγνοῶν□ ὅτι<>[ -πολλοὶ→ τῶν- -●・προσποιησαμένων#- ◎εἶναι<> σοφιστῶν#~ ¥-ἐπὶ□ τοῦτον- τὸν- -λόγον>-¥ 〇・ὥρμησαν], ★ἀλλ᾽ ἅμα ★μὲν ●ἐλπίζων□ ★τοσοῦτον□◎↑διοίσειν<> ★-ὥστε□[ τοῖς- -ἄλλοις^□ μηδὲν> πώποτε□ ◎δοκεῖν- ◎/εἰρῆσθαι<> ¥-περὶ□ αὐτῶν#-¥], ἅμα ★δὲ ●・προκρίνας□ τούτους$=>→ -καλλίστους>~ ◎εἶναι<> τῶν- -λόγων#■-, =οἵτινες→ ¥-περὶ~ μεγίστων#-¥ ◎τυγχάνουσιν ●ὄντες<> καὶ τούς- ★τε -●λέγοντας> μάλιστ᾽□ ◎ἐπιδεικνύουσι ★καὶ τοὺς- -●ἀκούοντας> πλεῖστ᾽□ ◎ὠφελοῦσιν, =ὧν#- -εἷς~ οὗτός→ ◎ἐστιν.
ἔπειτ᾽ οὐδ᾽□ οἱ- -καιροί→ πω 〇/παρεληλύθασιν, ὥστ᾽□[ ἤδη□ μάτην~ ◎εἶναι τὸ- -◎/μεμνῆσθαι>→ ¥-περὶ□ τούτων#-¥].
★τότε γὰρ ④→〇χρὴ ◎παύεσθαι<> ③>→●λέγοντας<>, ★ὅταν[ %ἢ τὰ- -πράγματα→ ◇・λάβῃ τέλος> καὶ μηκέτι□ ④→◇δέῃ ◎βουλεύεσθαι<> ¥-περὶ□ αὐτῶν#-¥, %ἢ τὸν- -λόγον> ◇・ἴδῃ τις→ ●ἔχοντα>~ πέρας>, ὥστε□( μηδεμίαν- ◎/λελεῖφθαι τοῖς- -ἄλλοις^□ -ὑπερβολήν>→)].
ἕως□( δ᾽ ★τὰ μὲν -ὁμοίως□ ὥσπερ□-[ πρότερον□ (**)] *③→◇φέρηται*, ★τὰ δ᾽ εἰρημένα→φαύλως□ ●ἔχοντα<> ◇τυγχάνῃ), πῶς□ οὐ□ 〇χρὴ ◎σκοπεῖν<> καὶ ◎φιλοσοφεῖν<> τοῦτον- τὸν- -λόγον$=>, =ὃς→→ ἢν[ ◇・κατορθωθῇ], &καὶ τοῦ=- -πολέμου# =τοῦ ¥-πρὸς- ἀλλήλους>-¥ &καὶ τῆς=- -ταραχῆς# =τῆς ●παρούσης- &καὶ τῶν- μεγίστων- -κακῶν# ἡμᾶς> 〇↑ἀπαλλάξει;
¥-πρὸς※ δὲ τούτοις^-¥, (εἰ ★μὲν μηδαμῶς□ -ἄλλως□ -■οἷόν~ τ᾽ ④→〇↓↑ἦν *◎δηλοῦν■- τὰς- αὐτὰς- -πράξεις>* ἀλλ᾽ ἢ □[(**)¥-διὰ μιᾶς- -ἰδέας>-¥]), 〇↓↑εἶχεν ἄν τις→ ◎・ὑπολαβεῖν [ὡς περίεργόν~ 〇ἐστι τὸν- αὐτὸν- -τρόπον□ ἐκείνοις^ ●λέγοντα>→ πάλιν□ ◎ἐνοχλεῖν→ τοῖς- -●ἀκούουσιν^]: {ἐπειδὴ ★δ᾽ οἱ- -λόγοι→ -■τοιαύτην- 〇ἔχουσι τὴν- -φύσιν>, ὥσθ᾽■-( οἷόν~ τ᾽ ◎εἶναι<> &[¥-περὶ□ τῶν- -αὐτῶν#-¥ πολλαχῶς□ ◎"・ἐξηγήσασθαι<>], &[καὶ τά- &τε -μεγάλα>= =ταπεινὰ ◎・ποιῆσαι<> &καὶ τοῖς- -μικροῖς^□ μέγεθος> ◎・περιθεῖναι<>], &[καὶ τά- &τε -παλαιὰ> καινῶς□ ◎・διελθεῖν<> &καὶ ¥-περὶ□ τῶν- νεωστὶ□ ●"/γεγενημένων#-¥ ἀρχαίως□ ◎・εἰπεῖν<>])}, ★οὐκέτι□ -■φευκτέον~ ταῦτ᾽$=> (*◎・■-*) ④→〇ἐστὶ ¥-περὶ□ =ὧν-¥ ἕτεροι→ πρότερον□ *〇/εἰρήκασιν*, ★ἀλλ᾽ -■ἄμεινον> ἐκείνων#■- ◎・εἰπεῖν■- -■πειρατέον~.
αἱ=- ★μὲν γὰρ -*πράξεις*=→ =αἱ- προγεγενημέναι- =-■κοιναὶ◇ πᾶσιν- -ἡμῖν^■- 〇・κατελείφθησαν, &τὸ- ★δ᾽ ¥-ἐν□ καιρῷ^-¥ ταύταις^ -◎"・καταχρήσασθαι→ &καὶ τὰ- --προσήκοντα> ¥-περὶ- ἑκάστης- -(**)#-¥ ◎"・ἐνθυμηθῆναι→ &καὶ τοῖς- -ὀνόμασιν^□ (**)> εὖ□ ◎・διαθέσθαι→ τῶν- εὖ□ -●φρονούντων#- -ἴδιόν~ 〇ἐστιν.
①→〇ἡγοῦμαι δ᾽ οὕτως□ ἂν μεγίστην- -ἐπίδοσιν ◎λαμβάνειν<> &καὶ τὰς- ἄλλας- -τέχνας>→ &καὶ τὴν- ¥-περὶ τοὺς- -λόγους>-¥ -φιλοσοφίαν>→, εἴ( τις→ @θαυμάζοι καὶ @τιμῴη &★μὴ※ τοὺς- πρώτους- τῶν- -ἔργων# -●ἀρχομένους>, ★ἀλλὰ τοὺς- -■ἄρισθ᾽> ἕκαστον□ αὐτῶν#■- ●"ἐξεργαζομένους>, &★μηδὲ※ τοὺς-¥-περὶ τούτων#$=-¥ -●ζητοῦντας> ◎λέγειν<> ¥-περὶ□ =ὧν#-¥ μηδεὶς→ πρότερον□ 〇/εἴρηκεν, ★ἀλλὰ τοὺς- -■οὕτως -●ἐπισταμένους> ◎・*εἰπεῖν*<> ὡς■- [οὐδεὶς- ἂν -ἄλλος→ @δύναιτο (**)<>]).
καίτοι τινὲς→ 〇ἐπιτιμῶσι τῶν- -*λόγων*#- τοῖς- ¥-ὑπὲρ□ τοὺς- -ἰδιώτας>-¥ -●ἔχουσι^ καὶ λίαν□ -●"/ἀπηκριβωμένοις^, καὶ -■τοσοῦτον□ 〇/διημαρτήκασιν ὥστε■-{ τοὺς- ¥-πρὸς□ὑπερβολὴν>-¥ -●/πεποιημένους- -(**)> ¥-πρὸς□ τοὺς-= --■ἀγῶνας>-¥ =τοὺς ¥-περὶ■- τῶν- ἰδίων- -συμβολαίων#-¥ ③→〇σκοποῦσιν, ὥσπερ□( ★[ὁμοίως□ ④→●δέον>> ἀμφοτέρους>→ ◎*ἔχειν*<>], ★ἀλλ᾽ οὐ [τοὺς- -(**)>>→ ★μὲν ἀσφαλῶς□ (*●*)>> τοὺς- -(**)>>→★δ᾽ ἐπιδεικτικῶς□ (*●*)>>], ἢ [σφᾶς>>→ ★μὲν ●διορῶντας>> τὰς- -μετριότητας>], [τὸν- ★δ᾽ ἀκριβῶς□ -●ἐπιστάμενον>>→ ◎λέγειν<> ἁπλῶς□ οὐκ□ ἂν ●δυνάμενον>> ◎・εἰπεῖν<>])}.
οὗτοι→ ★μὲν οὖν οὐ□ 〇/λελήθασιν ὅτι<> [τούτους>$= ③→〇ἐπαινοῦσιν =ὧν#-¥ ¥-ἐγγὺς□ αὐτοὶ→ 〇τυγχάνουσιν ●ὄντες<>]: ἐμοὶ^□ ★δ᾽ ★οὐδ*ὲν*→ ¥-πρὸς□ τοὺς- -τοιούτους>-¥ ★ἀλλὰ (**)→ ¥-πρὸς□ ἐκείνους==$>-¥ 〇ἐστί, =τοὺς- ★-οὐδὲν> -●"↑ἀποδεξομένους τῶν- εἰκῇ□ -●λεγομένων#-, ★ἀλλὰ -●↑δυσχερανοῦντας καὶ -●↑ζητήσοντας ◎・ἰδεῖν<> τι- -τοιοῦτον>= ¥-ἐν□ τοῖς- -ἐμοῖς^-¥, =[οἷον> ¥-παρὰ□ τοῖς- -ἄλλοις^-¥ οὐχ□ 〇↑εὑρήσουσιν]. ¥-πρὸς□ =οὓς>-¥ ἔτι■- -■μικρὸν□ ¥-ὑπὲρ□ ἐμαυτοῦ#-¥ ●・θρασυνάμενος=, ἤδη ¥-περὶ□ τοῦ- -πράγματος#-¥ =①→〇↑ποιήσομαι τοὺς- -λόγους>.
τοὺς- ★μὲν γὰρ -ἄλλους>→ ¥-ἐν□ τοῖς- -προοιμίοις^-¥ ①→〇ὁρῶ &●καταπραΰνοντας<> τοὺς- -ἀκροατάς>, &καὶ ●προφασιζομένους<> ¥-ὑπὲρ□ τῶν- -●μελλόντων#-¥ ◎↑ῥηθήσεσθαι<>, &καὶ ●λέγοντας=<> =τοὺς ★μὲν [ὡς■- -■¥-ἐξ□ ὑπογυίου#-¥ 〇/γέγονεν αὐτοῖς^□ ἡ- -παρασκευή→]<>, =τοὺς ★δ᾽ [ὡς■- -■χαλεπόν~ 〇ἐστιν ἴσους- τοὺς- -λόγους> τῷ- -μεγέθει□ τῶν- -ἔργων#- ◎・ἐξευρεῖν→]<>.
ἐγὼ→ ★δ᾽ ἢν( μὴ□ &καὶ τοῦ- -πράγματος#■- -■ἀξίως□ ◇・εἴπω &καὶ τῆς=- -δόξης#■- =τῆς ἐμαυτοῦ#- &καὶ τοῦ=- -χρόνου#■-, &μὴ μόνον =τοῦ ¥-περὶ□ τὸν- -λόγον>-¥ ἡμῖν^□ ●・διατριφθέντος- &ἀλλὰ καὶ -■σύμπαντος- οὗ■-[ 〇/βεβίωκα]), ①→〇παρακελεύομαι ★μηδεμίαν- -συγγνώμην> ◎ἔχειν<>, ★ἀλλὰ ◎καταγελᾶν<> καὶ ◎καταφρονεῖν<>: οὐδὲν- γὰρ -ὅ τι> τῶν- -τοιούτων#- οὐκ□ -■ἄξιός~ 〇εἰμι ◎πάσχειν■-, εἴπερ[ μηδὲν>□ ●διαφέρων= οὕτω■- -■μεγάλας- =①→〇ποιοῦμαι τὰς- -ὑποσχέσεις>].
¥-περὶ□ μὲν οὖν τῶν- -ἰδίων#-¥ ταῦτά→ μοι^□ ▽/προειρήσθω.